Η μεγάλη ευκαιρία του online εμπορίου

Σε μια εποχή που το ελληνικό λιανεμπόριο επενδύει όλο και περισσότερο στην ενίσχυση του online καναλιού, μικροί «παίκτες» προσπαθούν να αρπάξουν την ευκαιρία, να εντοπίσουν κενά στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου και να υλοποιήσουν την επιχειρηματική τους ιδέα γύρω από τον συγκεκριμένο κλάδο.

Η συγκυρία που κάποιοι επέλεξαν να λανσάρουν την ιδέα τους ή να την «αναβαθμίσουν» δεν είναι τυχαία, αφού η πανδημία του κορωνοϊού αλλά και το πρόσφατο lockdown έχει στρέψει «αναγκαστικά» μεγάλη μερίδα των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η «Κραταιόν Συμβουλευτική» υπό την αιγίδα του Greca τον Σεπτέμβριο του 2020, ένας στους δύο καταναλωτές θεωρεί πως η COVID άλλαξε σημαντικά την αγοραστική του συμπεριφορά. Ενδεικτικά, σε σχέση με την προ COVID-19 εποχή, 78% των καταναλωτών δήλωσαν ότι κάνουν πιο συχνά έρευνα πριν προβούν σε αγορές, ενώ 77% ανέφεραν ότι αγοράζουν περισσότερο online. Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι το 16% των καταναλωτών ψώνισε για πρώτη φορά μέσω Διαδικτύου όταν ξεκίνησε η πανδημία. Παράλληλα, παρατηρείται αύξηση της συχνότητας των αγορών μέσω Διαδικτύου κατά μέσον όρο 6,4% σε όλους του κλάδους.

Η μεγάλη ευκαιρία του online εμπορίου

Ευρηματικότητα

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, νέοι επιχειρηματίες αποφάσισαν να προτείνουν στις ελληνικές επιχειρήσεις νέους ευρηματικούς τρόπους για την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος, κάποιοι εκ των οποίων μπορούν να αποβούν ιδιαίτερα οικονομικοί.
Τέτοια, για παράδειγμα, είναι η περίπτωση της Freshlime του Βασίλη και Γιάννη Παπούλια, οι οποίοι με τη χρήση «έξυπνων ντουλαπιών» (smart lockers) προτείνουν στις επιχειρήσεις ένα νέο κανάλι διανομής των προϊόντων τους, που σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει ό,τι έχουμε μέχρι στιγμής συνηθίσει. Σημαντικά κερδισμένη από την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου βγαίνει η νεοφυής εταιρεία instacar, που μετράει μόλις 14 μήνες λειτουργίας στην αγορά του ευέλικτου συνδρομητικού μοντέλου αυτοκινήτου (car as a service).
Η ελληνική startup αναμένει σημαντική άνοδο στον τζίρο της, εξαιτίας, μεταξύ άλλων, και της αυξημένης ζήτησης για τις υπηρεσίες ευέλικτου leasing που προσφέρει σε επιχειρήσεις λιανεμπορίου για την παράδοση των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Από την άλλη, ο Μιχάλης Καρυπίδης αποφάσισε να εγκαταλείψει τη θέση του στην Convert Group, για να αρχίσει να «χτίζει» μέσα σε λίγους μήνες την eCommerce Logistics, ενώ η Svuum επιδιώκει με τη βοήθεια και της τεχνολογίας και με μόλις 30 άτομα προσωπικό να διαφοροποιηθεί από τις παραδοσιακές εταιρείες ταχυμεταφορών και να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες courier.

Από το κατάστημα στη θυρίδα του καταναλωτή 

Ενα νέο δίκτυο διανομής των ηλεκτρονικών παραγγελιών λάνσαρε και για τις επιχειρήσεις η εταιρεία Freshlime, δημιούργημα του Βασίλη και του Γιάννη Παπούλια.

Πρόκειται για τα smart lockers, χώρους δηλαδή αποθήκευσης προσωπικών αντικειμένων, τους οποίους η εταιρεία έχει εγκαταστήσει στο παρελθόν σε συναυλιακούς χώρους αλλά και σε πάρκα νερού (waterparks). Τώρα, αναπτύσσοντας και το κατάλληλο λογισμικό, η Freshlime τα μεταφέρει στον χώρο του λιανεμπορίου, μετατρέποντας τα «έξυπνα ντουλάπια» σε αυτόματα και σύγχρονα pick up points (σημεία παραλαβής), απ’ όπου ο καταναλωτής μπορεί να παραλαμβάνει το προϊόν που έχει παραγγείλει online. 

Παρότι διευκολύνει το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι ίδιοι θεωρούν πως είναι προέκταση των φυσικών καταστημάτων, καθώς περισσότερο ενισχύουν παρά μειώνουν την ισχύ των φυσικών σημείων πώλησης.

«Με τα smart lockers οι επιχειρήσεις δημιουργούν ένα νέο κανάλι διανομής των προϊόντων τους και η όλη διαχείριση των παραγγελιών πραγματοποιείται από τις ίδιες με άμεσο τρόπο, μέσα από την εγκατάσταση του λογισμικού που έχουμε αναπτύξει. 

Η εταιρεία λαμβάνει την παραγγελία, την ετοιμάζει και την τοποθετεί στα smart lockers. Έπειτα, ο καταναλωτής ενημερώνεται για την παραγγελία του (email-sms), επισκέπτεται το pick up point της κάθε επιχείρησης και με τον κωδικό του παραλαμβάνει την παραγγελία του. Στην εποχή του κορωνοϊού, η παραπάνω διαδικασία προσφέρει ανέπαφη και χωρίς αναμονή παράδοση παραγγελιών 24 ώρες την ημέρα και 7 ημέρες την εβδομάδα», επισημαίνει ο Βασίλης Παπούλιας. Η εταιρεία εισάγει τα smart lockers από την Κίνα και τώρα βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλα eshops για να ξεκινήσει την προώθησή τους στην αγορά. «Ηδη αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται σε Αυστρία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ισραήλ κ.α. Ηρθε η ώρα να έρθει και στην Ελλάδα», τονίζει

ΠΗΓΗ : ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ